Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

*

Av ich - 5 juni 2010 13:15

Vet inte riktigt hur jag ska ta upp den tappade tråden här på bloggen.

Har egentligen ingen bra ursäkt till mitt frånfälle...mer än att dygnet tydligen bara har 24 timmar. It sucks big time.


Idag befinner jag mig hos mina päron. Där är tillvaron något dystrare än vanligt. Rossi har tydligen kraschat o har eventuellt brutit benet.

För er som inte har en aning om vem Rossi  är o vad Rossi gör så kan jag berätta att han är av italienskt ursprung o kör motorcykel.

Pappa, som är något av en fanatiker, håller honom som sin personliga favorit i sporten för att han (o här citerar jag ordagrant) "är en knickedick med mycket tokerier för sig". Skulle det visa sig att han blir borta resten av säsongen så ter sig investeringen i utökat TV-utbud för pappas del som något bortkastad.

Själv lägger jag bara ytterligare ett argument till arsenalen om varför maken inte bör köpa hoj. Även om jag misstänker att jag kommer att få backa på den punkten den dagen ett eventuellt hästköp blir aktuellt.


Kan avsluta detta hastiga besök på bloggen med att berätta att undrens tid icke är förbi.

Igår inhandlades nämligen Foppa-tofflor till sonen, något som tidigare har hetat "över min döda kropp" enligt maken.

Igår var vi i skoaffär med sonen o hans första "såna vill jag ha, pappa" riktades nämligen mot ett par pumps. I jämförelse med detta så var tydligen "över min döda kropp" inte hugget i sten.


Foppa-tofflorna dekoreras vackert med;

* Traktor-Tony

* Rally-Rolf

* Blixten McQueen

o kossan "Rölle".






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ich - 11 augusti 2010 10:01

Ett par av er gör nog det i alla fall. (Hej på er!!) Trogna läsare som tittar in här varje dag trots att bloggarinnan lyser med sin frånvaro. Mucho förlåto till er...   Semestern börjar lida mot sitt slut (vad hände liksom??) o jag är inne på s...

Av ich - 27 juni 2010 20:28

Häromdagen befann jag mig i väntrummet på vårdcentralen. Med barn på dagis så stannar aldrig en förkylning...vid just en förkylning. Nej, nej...man ska alltid räkna med öroninflammation, bihåleinflammation eller halsfluss typ. Denna gången fick j...

Av ich - 7 juni 2010 17:58

Jag må vara en kaffeälskare av stora mått. För att inte säga gigantiska. Men. Om jag skulle springa på George Clooney framför kaffemaskinen så vet jag att prio ett inte är att lägga vantarna på den sista koppen java.   Så.jävla.science.fictio...

Av ich - 9 maj 2010 18:11

Märkligt det där hur man påverkas av musik. På väg hem hörde jag en låt på radion som, på nåt konstigt vis, tog mig tillbaks till sommaren -98 då jag var ynka 23 år. Livet lekte (vill jag bestämt minnas i nåt sorts rosa skimmer) o tillvaron var i d...

Av ich - 5 maj 2010 18:19


I min strävan efter att framföra bil på säkrast möjliga sätt så är det några saker som är bannlysta under färd; * Paparazzi med Lady GaGa * Gloria med Mando Diao * Heart in a cage med The Strokes Nu lägger vi även till en viss reklamkam...

Presentation

Här bor jag

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards