Alla inlägg under mars 2010

Av ich - 31 mars 2010 15:00

  

  


JLo Blue Glow + JLo Sunkissed Glow + Moi = Ja tack!!!


Av ich - 31 mars 2010 14:00

Igår nådde sonen nån sorts all time high i  kategorin hyss.


Han lyckades då med att;

* Hälla vitpeppar i hela soffan + fylla Musse Pigg. (Musses dajm får vara med om mycket.)

* Rita på vardagsrumsgolvet med bläckpenna.

* Tömma mjölkpaket på köksgolvet.


Ganska imponerande ändå...hur tyst o snabbt han jobbar alltså.

 

  


Av ich - 30 mars 2010 12:00

Stress kan få mig väldigt effektiv. Dock kan den ha en negativ effekt på mitt humör.

När jag i morse var en smula tidspressad för att hinna till dagis o sonen beslutade sig för att ta ett svanhopp i den största vattenpölen som han kunde hitta under tiden som jag lastade in lillasyster...

Ja, då blev mitt tålamod pressat till det yttersta kan man säga.


Svår balansgång det där;

Effektivitet vs vansinne.


Av ich - 30 mars 2010 09:28

Visa mig random byxben...o jag ska tala om vilka som lastat in småbarn i bil.


  


En av mina många, många talanger.

Av ich - 29 mars 2010 16:00

Maken har inte så mycket till övers för mina blomster. Sen är han tydligen känslig för dofter oxå. (Det finns en anledning till att jag ibland kallar honom för prinsessan på ärten. Kärleksfullt.)

Denna har aldrig blommat förut, men det gör den nu.


  

  


Hoya Multiflora


Den förra som han gnällde över att den doftar kattpiss/hästskit...är nu ingenting mot den här.

Den doftar straight from bårhus...med makens egna ord.


Vilket kärleksbevis det är ändå...Att blommorna står kvar där i fönstren när han har varit ensam hemma menar jag.

  




Av ich - 29 mars 2010 12:14

Efter att ha klarat i stort sett hela vintern utan allt för mycket sjukdomar för barnen så var det väl inte direkt oväntat med ett litet bakslag.

Sonen insjuknade i fredags. I en förkylning á la Nys så du flyger 2 meter bakåt med snor sprutande ur näsan.

Dottern insjuknade i lördags...samma typ av förkylning. Vilket i slutänden gör att hon inte kan sitta på golvet utan kuddar bakom alt. hjälm.

Nätterna spenderar jag således i nån sorts sovande givakt, redo med nässpray, nässug o Alvedon.


Nästa vecka börjar jag att jobba. Gissar att det är ungefär då som förkylningen slår klorna i mig.

Jag har funderat på det där med jobbet alltså. Dels för att jag ska byta avdelning o det är alltid lite jobbigt innan man har lärt sig rutinerna på ett nytt ställe. Sen undrar jag såklart hur jobbigt det kommer att bli att vara utan barnen. Hela dagar.

Så udda det ska kännas att bara resa på sig o gå på toaletten. Ensam.

Här kan det ju liksom inte bli tal om nån soft övergång heller, för hur skulle de nya arbetskamraterna egentligen tolka;

- Skulle du kunna följa med mig in på toan så att jag inte känner mig så ensam?

  





Av ich - 27 mars 2010 15:45

Sonen har i dessa påsktider varit fullständigt uppslukad (läs försökt hantera sin rädsla) av påskkärringar.


När vi var hos min mor o far kom han in med ett ljus o sa:

- Ska trolla bort dig, mormor. Hokus...pokus...

Osså vevade han runt med ljuset.


När jag då frågade;

- Men...tänk om mormor försvinner när du trollar bort henne då?

Hur ska hon kunna komma tillbaka?

 

Sonen funderade en lång stund o sa sen;

- Hon kanske har en kvast!!

 

  

Av ich - 27 mars 2010 14:56

Multitaskingens okrönta mästarinna.

Geni, säger en del. Excellent blivande småbarnsmorsa säger jag.






Presentation

Här bor jag

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards