Alla inlägg under juni 2010

Av ich - 27 juni 2010 20:28

Häromdagen befann jag mig i väntrummet på vårdcentralen. Med barn på dagis så stannar aldrig en förkylning...vid just en förkylning.

Nej, nej...man ska alltid räkna med öroninflammation, bihåleinflammation eller halsfluss typ.

Denna gången fick jag ett penicillin som täcker allt från min åkomma, bihåleinflammation som jag tydligen drog ur tombolan denna gång, borrelia o klamydia(?!?). Aja...jag är helgarderad mot det mesta känns det som.


Anyhow...I väntrummet så blev jag tjenis med Mathilda 5 år. Härlig tjej.

Mathildas mamma gjorde misstaget att låta Mathilda svara i hennes ringande mobil varpå följande konversation utspelade sig;


- Hej!!!

- Aaa, vi är nog snart klara. Mamma o jag är på bolaget!!

 

Där nånstans rörde sig Mathildas mamma med blixtens hastighet när hon tog över konverserandet i ovan nämnda lur.

Som förälder kan man ibland vara något nojjig över hur man av andra uppfattas som just förälder.

Mathildas mamma gjorde nog därför sitt bästa när hon försökte släta över med;


- HahahaHAHAhaha...Tokiga unge!

- Bolaget?? Vart får hon allt ifrån.

- Där är man ju typ en gång om året..*spänt o nervöst skratt*.


MammaSan fick lära sig den hårda vägen att ditt barn ALDRIG döljer din smutsiga byk.

Att hon inte har hunnit lära sig det på 5 år liksom...Det fick ju jag erfara så fort sonen hade lärt sig prata.



Av ich - 7 juni 2010 17:58

Jag må vara en kaffeälskare av stora mått. För att inte säga gigantiska.

Men.

Om jag skulle springa på George Clooney framför kaffemaskinen så vet jag att prio ett inte är att lägga vantarna på den sista koppen java.


Så.jävla.science.fiction







*

Av ich - 5 juni 2010 13:15

Vet inte riktigt hur jag ska ta upp den tappade tråden här på bloggen.

Har egentligen ingen bra ursäkt till mitt frånfälle...mer än att dygnet tydligen bara har 24 timmar. It sucks big time.


Idag befinner jag mig hos mina päron. Där är tillvaron något dystrare än vanligt. Rossi har tydligen kraschat o har eventuellt brutit benet.

För er som inte har en aning om vem Rossi  är o vad Rossi gör så kan jag berätta att han är av italienskt ursprung o kör motorcykel.

Pappa, som är något av en fanatiker, håller honom som sin personliga favorit i sporten för att han (o här citerar jag ordagrant) "är en knickedick med mycket tokerier för sig". Skulle det visa sig att han blir borta resten av säsongen så ter sig investeringen i utökat TV-utbud för pappas del som något bortkastad.

Själv lägger jag bara ytterligare ett argument till arsenalen om varför maken inte bör köpa hoj. Även om jag misstänker att jag kommer att få backa på den punkten den dagen ett eventuellt hästköp blir aktuellt.


Kan avsluta detta hastiga besök på bloggen med att berätta att undrens tid icke är förbi.

Igår inhandlades nämligen Foppa-tofflor till sonen, något som tidigare har hetat "över min döda kropp" enligt maken.

Igår var vi i skoaffär med sonen o hans första "såna vill jag ha, pappa" riktades nämligen mot ett par pumps. I jämförelse med detta så var tydligen "över min döda kropp" inte hugget i sten.


Foppa-tofflorna dekoreras vackert med;

* Traktor-Tony

* Rally-Rolf

* Blixten McQueen

o kossan "Rölle".






Presentation

Här bor jag

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards